Diili

Seuraavat tv-esitykset

ma 27.9. 21.00 Kausi 1 - Jakso 4 - Markkinointia ja mainontaa
Kausi 1. Jakso 4/10. Markkinointia ja mainontaa. Joukkueet saavat tehtäväkseen kuvata uudelle tuotteelle tv-mainoksen ja suunnitella markkinointikampanjan. Osalle kilpailijoista tehtävä on ominta osaamisaluetta, toiset taas ovat pihalla kuin lumiukot. Johtoryhmässä pohditaan, onko matkassa vapaamatkustajia ja toimivatko joukkueet yhteisen hyvän eteen. Kotimainen sarja. (67')
to 30.9. 19.00 Kausi 1 - Jakso 4 - Markkinointia ja mainontaa
Kausi 1. Jakso 4/10. Markkinointia ja mainontaa. Joukkueet saavat tehtäväkseen kuvata uudelle tuotteelle tv-mainoksen ja suunnitella markkinointikampanjan. Osalle kilpailijoista tehtävä on ominta osaamisaluetta, toiset taas ovat pihalla kuin lumiukot. Johtoryhmässä pohditaan, onko matkassa vapaamatkustajia ja toimivatko joukkueet yhteisen hyvän eteen. Kotimainen sarja. (67')
ma 4.10. 21.05 Kausi 1 - Jakso 5 - Product is now, brand is forever
Kausi 1. Jakso 5/10. Product is now, brand is forever. Suomen kovin työhaastattelu on edennyt puoliväliin. Neuvonantaja-Toni toivottaa joukkueet tervetulleiksi työpaikalleen, missä kilpailijoita odottaa äärimmäinen haaste Teflon Brothers -yhtyeen ja brändäyksen parissa. Osa turvautuu äärimmäisiin keinoihin. Kotimainen sarja. (66')
to 7.10. 19.00 Kausi 1 - Jakso 5 - Product is now, brand is forever
Kausi 1. Jakso 5/10. Product is now, brand is forever. Suomen kovin työhaastattelu on edennyt puoliväliin. Neuvonantaja-Toni toivottaa joukkueet tervetulleiksi työpaikalleen, missä kilpailijoita odottaa äärimmäinen haaste Teflon Brothers -yhtyeen ja brändäyksen parissa. Osa turvautuu äärimmäisiin keinoihin. Kotimainen sarja. (66')
ma 11.10. 21.00 Kausi 1 - Jakso 6 - Asiakas on aina oikeassa
Kausi 1. Jakso 6/10. Asiakas on aina oikeassa. Jaajo haluaa nähdä, miten pitkälle joukkueet ovat valmiita menemään, kun tehtävänä on vakuuttaa kaikista vaativin kohderyhmä: lapset. Tehtävässä tiimit suunnittelevat kaksi uutta pihapeliä, ja paremmuudesta päättävät muksut. Johtoryhmässä on leikki kaukana, sillä tuolit heiluvat jälleen potku-uhan alla. Kotimainen sarja. (67')

Diili

Suomen suosituin radiojuontaja Jaajo Linnonmaa hyppää legendaarisiin Diili-pomon saappaisiin, kun 14 piinkovaa ja persoonallista bisnesosaajaa kilpailee paikasta Jaajon start up -imperiumin kehitysjohtajana.
Vaativat tehtävät vievät kilpailijoita ympäri uutta bisnes-Helsinkiä, jota leimaavat start upit, digitaaliset palvelut ja innovaatiot. Jaajon neuvonantajina toimivat hänen pitkäaikainen yhtiökumppaninsa Toni Lähde sekä Jungle Juice Bar -yrityksen perustaja Noora Fagerström. HUOM! Diilin finaalijaksossa ei ole ennakkokatselua Ruutu+-tilauksella, jotta jännitys säilyy kaikilla katsojilla loppuun asti. Kotimainen sarja.

Seuraavat tv-esitykset

ma 27.9. 21.00 Kausi 1 - Jakso 4 - Markkinointia ja mainontaa
Kausi 1. Jakso 4/10. Markkinointia ja mainontaa. Joukkueet saavat tehtäväkseen kuvata uudelle tuotteelle tv-mainoksen ja suunnitella markkinointikampanjan. Osalle kilpailijoista tehtävä on ominta osaamisaluetta, toiset taas ovat pihalla kuin lumiukot. Johtoryhmässä pohditaan, onko matkassa vapaamatkustajia ja toimivatko joukkueet yhteisen hyvän eteen. Kotimainen sarja. (67')
to 30.9. 19.00 Kausi 1 - Jakso 4 - Markkinointia ja mainontaa
Kausi 1. Jakso 4/10. Markkinointia ja mainontaa. Joukkueet saavat tehtäväkseen kuvata uudelle tuotteelle tv-mainoksen ja suunnitella markkinointikampanjan. Osalle kilpailijoista tehtävä on ominta osaamisaluetta, toiset taas ovat pihalla kuin lumiukot. Johtoryhmässä pohditaan, onko matkassa vapaamatkustajia ja toimivatko joukkueet yhteisen hyvän eteen. Kotimainen sarja. (67')
ma 4.10. 21.05 Kausi 1 - Jakso 5 - Product is now, brand is forever
Kausi 1. Jakso 5/10. Product is now, brand is forever. Suomen kovin työhaastattelu on edennyt puoliväliin. Neuvonantaja-Toni toivottaa joukkueet tervetulleiksi työpaikalleen, missä kilpailijoita odottaa äärimmäinen haaste Teflon Brothers -yhtyeen ja brändäyksen parissa. Osa turvautuu äärimmäisiin keinoihin. Kotimainen sarja. (66')
to 7.10. 19.00 Kausi 1 - Jakso 5 - Product is now, brand is forever
Kausi 1. Jakso 5/10. Product is now, brand is forever. Suomen kovin työhaastattelu on edennyt puoliväliin. Neuvonantaja-Toni toivottaa joukkueet tervetulleiksi työpaikalleen, missä kilpailijoita odottaa äärimmäinen haaste Teflon Brothers -yhtyeen ja brändäyksen parissa. Osa turvautuu äärimmäisiin keinoihin. Kotimainen sarja. (66')
ma 11.10. 21.00 Kausi 1 - Jakso 6 - Asiakas on aina oikeassa
Kausi 1. Jakso 6/10. Asiakas on aina oikeassa. Jaajo haluaa nähdä, miten pitkälle joukkueet ovat valmiita menemään, kun tehtävänä on vakuuttaa kaikista vaativin kohderyhmä: lapset. Tehtävässä tiimit suunnittelevat kaksi uutta pihapeliä, ja paremmuudesta päättävät muksut. Johtoryhmässä on leikki kaukana, sillä tuolit heiluvat jälleen potku-uhan alla. Kotimainen sarja. (67')
13 uutta julkaisua

Jaajo Linnonmaa astuu legendaarisiin Diili-pomon saappaisiin

Suomen suosituin radiojuontaja ja moninkertainen start up -yrittäjä Jaajo Linnonmaa on uuden Diili-kauden pomo. Vauhdikkaassa kilpailussa on tarjolla unelmien työ Linnonmaan yritysimperiumin kehitysjohtajana.

"Mulla on tällä hetkellä viisi yritystä ja muutama pöytälaatikossa odottamassa tekijää. Kaikki yritykseni ovat hyvin eri aloilta, ja kun siihen lisätään vielä mediakanavani, niin aika leveällä skaalalla pitäisi tähän tehtävään haettavalta henkilöltä löytyä kiinnostusta ja osaamista", Linnonmaa arvioi.

Ohjelmassa Jaajon neuvonantajina toimivat hänen pitkäaikainen yhtiökumppaninsa Toni Lähde sekä Jungle Juice Bar -yrityksen perustaja Noora Fagerström.

Kaikkien aikojen viihdyttävimpään työhaastatteluun osallistuu 14 persoonallista kandidaattia. Heidän joukossaan on itse oppineita yrittäjiä sekä korkeakoulujen kasvatteja, uusia tulokkaita sekä työelämän konkareita.

Vaativat ja mukaansatempaavat tehtävät vievät kilpailijoita ympäri bisnes-Helsinkiä. Miten saada ideointi lentoon, kun tehtävänä on suunnitella lapsille uusi pihapeli? Millä konstilla houkutellaan ravintolaan asiakkaita hiljaisena arki-iltana ja saadaan tarjoilu pelaamaan?

Kuka onnistuu? Kenen hermot pettävät? Kuka saa potkut ja kuka lopulta paikan?

Kuukauden mittaisen taiston aikana Diili-kilpailijat yrittävät vakuuttaa kyvyillään sekä Jaajon että hänen neuvonantajansa. Lopulta parhain hakija nappaa vakituisen työpaikan Jaajon rinnalla kehitysjohtajana.

Diili alkaa Nelosella ja Ruudussa helmikuussa.

Diilin voittaja selviää uskomattoman finaalirypistyksen jälkeen – "Nyt mä olen ihan sekaisin!"

Diilin finaalitehtävä on rohkeudessaan ällistyttävä. Petrin ja Soinnun on perustettava ihka oikea yritys ja haalittava sen rahoittajiksi mahdollisimman monta sijoittajaa. Yritysidea on Jaajo Linnonmaan, sillä hän on havainnut koululuokkien ja urheilujoukkueiden varainkeruun olevan köpelöllä tolalla. Luokat kauppaavat karkkeja ja keksejä, joita kukaan ei haluaisi ostaa. Diili-finalistien on siis perustettava varainkeruuseen keskittyvä firma.

Sekä Petri että Sointu suoriutuvat tehtävästä erittäin kunniakkaasti. Kumpikin pitchaa liikeideansa karismaattisesti ja sujuvasti, vaikka yleisössä on isoja sijoittajanimiä kuten Jari Sarasvuo ja Kim Väisänen, jotka grillaavat armotta.

Sointu ei ole tiukoista kysymyksistä moksiskaan vaan uskaltaa myöntää, ettei hänellä ole vielä kaikkiin kysymyksiin vastauksia. Se tekee vaikutuksen sijoittajiin, ja voiton viekin lopulta Sointu. Hän saa puolelleen seitsemän sijoittajaa ja pääsee johtamaan perustamaansa firmaa. Osakkaiksi tulevat hänen ja seitsemän sijoittajan lisäksi Jaajo Linnonmaa, Noora Fagerström sekä Toni Lähde. Soinnusta tulee myös Linnonmaan yritysimperiumin kehitysjohtaja.

"Sointu, sut on palkattu. Onneks olkoon, sä oot Diilin voittaja!" Jaajo julistaa Diili-kauden kruunuksi jännittävän johtoryhmän kokouksen jälkeen.

Nainen on aivan puulla päähän lyöty. Ei ehkä vähiten siksi, ettei hän ole nukkunut silmäystäkään valmistellessaan presentaatiotaan.

"Nyt mä oon ihan sekaisin... Ne lähti oikeesti siihen mukaan?" hän huudahtaa ja saa kaikki nauramaan.

Petrikin iloitsee aidosti Soinnun voitosta:

"Mä oon ylpeä susta ihan oikeasti", mies onnittelee sydämellisesti.

Petrin mielestä Sointu on voittonsa ansainnut:

"Se teki niin kovan puristuksen ton viimeisen tehtävän aikana, pystyi taklaamaan tuollaisen homman, mitä se ei ole koskaan ennen tehnyt. Nukkumatta menee tollaisen jengin eteen pitchaamaan... Hei oikeesti, aika kova mimmi", Petri puhuu myöhemmin.

Sointu on voittonsa jälkeen "sokissa, ylpeä, helpottunut, innostunut ja kauhistunut", mutta erittäin onnellinen voidessaan Diilin voittajana murskata ennakkoluuloja:

"Sitähän me oikeesti yhteiskunnassa tarvittais, että ihmisiä ei tuomittais tän tai tän perusteella", Sointu sanoo viitaten ulkonäköönsä ja sukupuoleensa.

Sointu on läpi Diili-kauden ollut otsikoissa räväkkyytensä ja suorapuheisuutensa takia. Keskustelupalstoilla ja somessa moni on kritisoinut häntä rajusti. Kritiikistä huolimatta lopputulos on se, että Sointu on Diili-kisaajista briljantein ja lahjakkain.

Onnea, Sointu!

Diilin finaalissa yllätysnimet – "Olen halolla päähän lyöty!"

Diilin semifinaalijaksossa suunnitellaan ja toteutetaan verkossa streamattava livetapahtuma Kulttuuritehdas Korjaamolla Helsingissä. Sointu saa parikseen Petrin ja Inka näin ollen Markon.

Alkuasetelma on herkullinen, sillä Sointu on moneen kertaan ilmaissut suhtautuvansa Petriin epäluuloisesti. Inkaa ja Markoa taas moni on pitänyt selvinä voittajasuosikkeina.

Ryhmät suunnittelevat hyvin erityyppiset tapahtumat. Sointu ja Petri ideoivat Korjaamolle asiapitoisen businesspaneelin tähtipuhujilla, kun taas Marko ja Inka räväkän liikuntatempauksen Mari Valosaaren vetämänä. Molemmat tiimit onnistuvat hienosti, ja kumpaakin kehutaan johtoryhmässä.

Voiton vievät kuitenkin Sointu ja Petri.

Inkan ja Markon idea oli rohkeampi, mutta Soinnun ja Petrin kokonaisuus toimi paremmin. Heidän striiminsä ääressä myös viihdyttiin kauemmin.

"Voittaja on... Kopla, onneks olkoon. Inka ja Marko, te saatte potkut", Jaajo Linnonmaa ilmoittaa.

Inka ja Marko ovat hyvin pettyneitä lopputulokseen, sillä molemmat halusivat kehitysjohtajan paikan itselleen.

Finaalikaksikko puolestaan on kuin puulla päähän lyöty:

"Pidän itseäni kasassa. Oon äärimmäisen innostunut. Meillä oli molemmilla eilen sellainen fiilis, että tehtiin jotain oikein", Petri sanoo kuivateltuaan hetken silmäkulmiaan.

Sointu ei ole uskoa tilannetta todeksi:

"Oon ihan halolla päähän lyöty! Mä en usko tätä! Oon ihan sekaisin!" hän ihmettelee ja saa johtoryhmän nauramaan.

Linnonmaa lähettää kaksikon nauttimaan hulppeasta palkinnosta:

"Te lähdette helikopterilla matkalle Helsingin taivaan ylle. Katselette vähän, miltä teidän pelikenttä näyttää!"

Luvassa on iloinen ilta upeiden maisemien, samppanjan ja luksusillallisen merkeissä.

Diilin finaalijakso nähdään maanantaina 26.4. kello 21 Nelosella ja Ruudussa. Jakso ei ole ennakkoon katseltavissa Ruudussa.

Sointu turhautuu Arieliin ja Martiniin, ryntää ulos ja purskahtaa itkuun: "Yritän antaa tilaisuuden äijille, mutta voi v***u!"

Diilin kahdeksannessa jaksossa kisaa enää kuusi kilpailijaa, ja tehtävänä on järjestää pop up -kirpputori Itämeren hyväksi. Aamulla molemmat tiimit ovat ostaneet huutokaupassa Minna Parikan ja Noora Hautakankaan design-helmiä kirppistensä kiintotähdiksi.

Soinnun, Arielin ja Martinin päivä sujuu vauhdikkaasti mutta päättyy harmi kyllä kyyneliin.

Joukkuetta johtaa tällä kertaa Ariel, kun taas Martin on luvannut hoitaa tavaroiden myynnin somessa. Hän on vakuutellut tiimikavereilleen, että Instagram-kirppis on paras myyntikanava. Sointu puolestaan on saanut kytköksillään järjestettyä myyntipisteen myös Kämp Gallerian yläkertaan.

Soinnun suhteilla myyntiin on saatu myös arvokas Guccin vyö, jonka Martin on käynyt Espoosta noutamassa. Illan päätteeksi huomataan, että Martin on unohtanut postata vyön Instagramiin. Näin ollen sitä ei tietenkään ole myöskään myyty.

Sointu on jo valmiiksi pettynyt päivän saavutuksiin, ja nyt vyöuutinen syöksee hänet raiteiltaan.

Hän jättää Arielin yksin ja ryntää ulos. Martin on jossakin muualla.

"Tää on niin vaikeeta, kun mä yritän antaa tilaisuuden äijille, mut voi v***u!" Sointu tuskailee sateessa kyyneleet silmissään.

Hän on antanut miesten johtaa projektia, ja tuloksena on katastrofi. Aiemmin, kun Sointu on ollut puikoissa, häntä on syytetty jyräämisestä.

"Martin ottaa musta kiinni, et luota muhun, tää on hyvä juttu, ja tää on se lopputulos!" Sointu puhisee.

Ymmärrettävästi nainen ei halua enää tehdä Arielin ja Martinin kanssa yhteistyötä ohjelmassa:

"Mä oon niin turhautunut!" hän vaikeroi.

Diili maanantaisin kello 21 Nelosella ja Ruudussa! Finaalijaksoa lukuun ottamatta jaksot ovat katsottavissa ennakkoon Ruutu-tilauksella.

Sointu pääsee vihdoin projektinjohtajaksi – saa rajua kritiikkiä päivän päätteeksi: "Jos sä koko ajan jyräät..."

Sointu Borg, 28, on loistanut Diili-kisaajana ja ollut usein voittavassa tiimissä ja päässyt nauttimaan palkintohemmotteluista joukkueen kanssa. Kauden kuudennessa haasteessa hän haluaa viimein tarttua projektinjohtajan ohjaksiin. Hän saa pestin vakuuteltuaan tiimikavereilleen Arielille, Inkalle ja Martinille, ettei aio johtajana jyrätä. Lopulta hän kuitenkin todellakin jyrää.

Tehtävänä on suunnitella ja markkinoida lapsille pihapeli. Molemmissa tiimeissä ollaan hulvattoman päivän jälkeen tyytyväisiä omaan panokseen.

Jaajo Linnonmaa haluaa kuulla, miten Sointu on pärjännyt johtajana.

"Se oli värikästä se meidän luomisprosessi. Oli hyviä hetkiä ja hetkiä, kun mentiin jumiin", Sointu kertoo.

Sointu on tehtävää suunniteltaessa päättänyt, että ryhmä luo täysin uuden pelin tyhjästä. Ariel ja Martin ovat ehdottaneet vanhan klassikkoleikin modernisointia.

"Soinnulla oli kova usko just tähän tuotteeseen. Me funtsittiin, että pitäiskö plan B:tä miettiä. Sointu oli että nyt tää tehdään, ja sitten me se tehtiin", Ariel kuvailee päivän marssijärjestystä.

Sointu puolustautuu kertomalla, että hän tarvittaessa myös kuuntelee muita, kunhan häntä ensin hieman ravistelee. Arielin olisi siis pitänyt vain yrittää hanakammin saada viestiään läpi:

"Arielilla on tosi paljon hyviä ideoita, mutta se, että ne tulee ulos, on ainut siinä", Sointu sanoo.

Jaajo Linnomaa antaa lopuksi tiukkaa kritiikkiä jyräämisestä:

"Se ei ole Sointu paras puoli johtajassa, että muka viet jotain asiaa määrätietoisesti eteenpäin, mutta koko ajan jyräät kaikkien muiden ideat. Totuus oli, että kun sä olet päättänyt, mitä tehdään, sillä mennään", Linnonmaa näpäyttää.

Diili maanantaisin kello 21 Nelosella ja Ruudussa.

Inkan johtamisotteet menevät Pasilla ja Sebastianilla pahasti tunteeseen: "Keskity omaan juttuun!"

Diilin viidennessä jaksossa joukkueiden pitää suunnitella Teflon Brothersille tuoteperhe. Tehtävä on haastava molemmille kokoonpanoille eikä sanasodalta vältytä varsinkaan Kopla-tiimissä, jota vetää tällä kertaa Inka.

Projektinjohtaja on turhautunut suorituksen aikana Sebastianin ja Pasin tehottomuuteen. Hän on kysynyt useamman kerran, tarvitsevatko miehet apua. Kaksikon tehtävänä on ollut laatia tuoteperheelle arvolupaus. Sebu ja Pasi ovat tuskailleet tekstin kanssa liian pitkään ja samalla ärsyyntyneet Inkan kyselemiseen.

Kun asiaa puidaan päivän päätteeksi, Pasin tunteet kuumenevat:

"Kyllä mä Inka sanon sulle, että sun ois kannattanut luottaa, että me hoidetaan se asia!" tamperelainen yrittäjä pamauttaa.

"Ei me olla mitään pikkulapsia, ei meitä lähetä ohjaa. Se hermostutti mua eniten!" Pasi korottaa ääntään.

Myös Sebastianin mielestä Inka on puuttunut liikaa heidän tekemisiinsä:

"Mä sanoin useamman kerran, että keskity siihen omaan juttuun. Kyllä tää hoituu!" mies puolustautuu.

Inka kuuntelee miesten purnausta ja pysyy kannassaan. Hänen oli pakko puuttua peliin, koska miehet tuhrasivat tehtävään liian paljon kallista aikaa.

Sointu asettuu Inkan tueksi, vaikka on ollut päivän aikana toisaalla Martinin kanssa:

"Sebu ja Pasi syyttää Inkaa mikromanageerauksesta, mutta on olemassa myös se toinen totuus. Pasi ja Sebu on myös hitaita, ja tää on tehtävä, missä pitää olla nopee!" Sointu kertoo kantansa kiistaan.

Inkan "mikromanageerausta" ja "lastenvahtihommaa" puidaan vielä Jaajo Linnonmaan, Noora Fagerströmin ja Toni Lähteen edessä.

Inka kertoo rehellisesti saamastaan palautteesta ja avaa oman turhautumisensa taustoja. Hän on vain yrittänyt pitää huolen siitä, että tehtävä valmistuu määräaikaan mennessä.

"Heillä meni tunti tehdä se arvolupaus", Inka kertoo.

"Joo, tein saman huomion", Koplan suorittamista seurannut Toni Lähde sanoo.

Diili maanantaisin kello 21 Nelosella ja Ruudussa. Sarjan seuraava jakso on ennakkoon Ruudun tilaajien katsottavissa.