Jaajo Linnonmaa ja Anni Hautala tekivät suomalaista viihdehistoriaa – samaan aikaan ykkösinä televisiossa ja radiossa

Huhtikuu oli Nelonen Medialle menestyksekäs. Nelosesta tuli katsotuin kaupallinen televisiokanava ja Radio Suomipopista tavoittavin kaupallinen radiokanava.

Nelonen Median supersuositut tähdet Jaajo Linnonmaa ja Anni Hautala ovat nostaneet ohjelmansa kovaan nousuun eri  kanavissa, sillä radiossa he ovat Aamulypsyn vetonauloja ja television puolella he tähdittävät hittiohjelmia Haluatko Miljonääriksi? sekä Kaikki vastaan 1.

"Olen suunnattoman kiitollinen, että saan tehdä monipuolisia töitä yhden talon sisällä. Aamulypsy on kymmenvuotisella urallaan onnistunut pitämään vanhoista kuulijoista kiinni. Palautteen perusteella tuntuu, että monien kanssa olemme yhdessä kasvaneet aikuisiksi. Tai no, aikuisiksi iän perusteella ainakin. Mukaan on ilokseni saatu iso liuta uusia kuulijoita, jotka toivottavasti pysyvät matkassamme seuraavatkin kymmenen vuotta. Erityisen hienoa on ollut television saralla päästä tekemään jotain ihan uutta. Kaikki vastaan 1 teki television katsomisesta täysin erilaista. Näin paljon kuvia perheiden kisakatsomoista ja mielestäni on mahtavaa, että ohjelmasta tuli perheille yhteinen hetki", Anni tunnelmoi.

Myös Jaajo on otettu menestyksestä, jonka eteen on painettu töitä jo useiden vuosien ajan.

"Eihän tämä päivässä tapahtunut. Aamulypsy teki comebackin vuonna 2013, ja siitä asti olemme saaneet tehdä tätä isosti. Saamme tehdä omannäköistä ohjelmaa, ja talon tuki on takanamme. On vain tekijöistä kiinni, kuinka isosti haluaa panostaa. Saamme tehdä ohjelmia mahtavassa talossa", Jaajo kiittelee.

Nelonen Medialle huhtikuu oli timanttinen: suositut ohjelmat ja niiden tähdet nostivat sen kaupallisten tv-toimijoiden ykköseksi. Nelonen ohitti huhtikuussa MTV3:n 23,5 prosentin katseluosuudella ja oli näin suurin kaupallinen kanava 10–54-vuotiaiden katselussa. Tämä oli Nelosen 20-vuotisen historian aikana ensimmäinen kerta, kun kanava on suurin myös tässä kohderyhmässä.

Samaan aikaan Radio Suomipop nousi kokonaistavoittavuudessaan ohi Radio Novan ja otti jälleen maan suurimman kaupallisen kanavan tittelin.

"Nelonen Median menestyksen takana on systemaattinen työ meille kahdessa tärkeässä asiassa. Ensinnäkin uskomme vahvoihin ja kiinnostaviin persooniin, jotka parhaimmillaan tekevät samaan aikaan menestysohjelmia sekä televisiossa että radiossa. Toiseksi olemme erityisesti panostaneet viikonlopun isoihin viihdeohjelmiin. Kevään aikana isoja katsojamääriä ovat keränneet Jaajon Haluatko Miljonääriksi?, Annin Kaikki vastaan 1 sekä tietysti musiikkiohjelmien jättiläiset Vain elämää ja The Voice of Finland", kuvailee Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

Syksyllä Nelonen Media hakee edelleen kasvua tuomalla kanavilleen kaikkien aikojen vahvimman viihdekattauksen.

 

Lähde: Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus (tilanne 3.5.2017), KRT 1-3/17